första advent

I söndags var det första advent, då begav jag mig tillsammans med fem andra iväg till gamla linköping för att gå på en julmarknad. Vi kollade runt på massa saker, drack glögg och kollade på kröningen av Linköpings Lucia. Riktigt trevligt, trots att det var så kallt att vi nästan frös fötterna av oss :)

När vi skulle hem hände dock något som var mindre lyckat.. Mitt cykellås hade frusit till is i kylan vilket resulterade i att jag fick bära den från gamla linköping till Donken i ryd. Stelfrusna som vi var gick vi in på donken och tog en varsin cheese. Efter mycket om och men fick vi tillslut upp låset med hjälp av en varmvattenfylld påse. Rekommenderas ;)

När jag kom hem blev det adventsmys med min älskling, några ojuliga avsnitt Mentalist, glögg och andra jultillbehör. Vi lyckades även få upp våra julgrejer, så nu är julstämningen på topp här hemma :)

Rolig idé med en adventsgris istället för chokladkalender, så får man skära sig en bit varje dag, för marsipanälskare :)
 

Kommentarer
Postat av: marie

ser mysigt ut och va fint ni designat badrummet

Svar: tack, det gäller att hänga med i trenderna förstår du ;)
Julia T

2012-12-11 @ 13:47:09
URL: http://mickeomurre.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0