helgen är nära

Igår var en riktigt mysig dag, vid klockan fem bestämde jag och Micael oss för smygstarta helgen. Vi gjorde supergoda mackor på surdegsbröd och efteråt kröp vi ner i sängen under täcket och kollade några avsnitt Heros. Så bra serie!

Jag är så fruktansvärt redo för helgen nu och här sitter jag i min kavaj redo för att cykla till skolan. Idag står presentation om Nasdaq Omx på kartan nu innan lunch. Går bara halvdag idag, så vid lunch ska jag och Micael åka iväg och luncha, sen ska vi ta en shoppingrunda. Jag behöver nya jeans och så ska vi köpa lite nya ramar och sånt till lägenheten. Det kommer bli en bra dag :D

boktips: livet efter dig

Jag älskar verkligen att läsa böcker och denna sommaren har jag verkligen passat på. Kan inte minnas när jag sist läste en bok innan sommaren, måste ha varit typ 2år sen minst! Det är något jag måste satsa på att göra lite oftare, det är avslappnande för en stressad tjej som mig. Att sjunka ner i soffan under en filt, med en kopp te, tända ljus och bara drömma sig bort med en bra bok en ruggigt mörk höstkväll. Ja, tack!

"Livet efter dig" skriven av Jojo Moyes var en riktigt gripande men endå rolig och lättsam bok som jag varmt rekommenderar! Avslappnaning, ångest och varning för både tårar och skratt utlovas:) läs läs läs den!

Autumnsong

Gårdagen var sjukt bra! :) Idag gick jag endå upp tidigt och tog mig en långprommenad innan frukost. Nu är det dags att sätta igång med plugget, har sjukt mycket att göra idag.. Känns som allt man gör ibland är att plugga, men när man har ett slutprov i månaden blir det nästan konstant tenta-p. Endå skönt att kötta och avsluta varje kurs för sig med en kurs i taget!

Ska i alla fall lyssna på dessa samtidigt: Foo Fighters – Walk Manic Street Preachers – Autumnsong Keane – Under Pressure Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig Melissa Horn – Under löven Glasvegas – The World Is Yours Oasis – All Around The World Chapel Club – Surfacing The Kooks – Junk of the Heart (Happy)

Att studera på Liu

Imorse strax innan åtta cyklade jag mot skolan, tillsammans med lemmeltåget av studenter med samma mål. Vid McDonalds möts jag av ljudet från lyckliga studenter och taggade fadderier ifrån märkesbacken. Går av cykeln för att inte råka trampa på Empires "märke" som sträcker sig över hela märkesbacken. Blir TACKLAD och islängd i en fem meter lång träbåt av TackLing för att "nollan" inte har på sig sin nolle-fluga, att jag går i årskurs tre spelar ingen roll. Skrattandes fortsätter jag upp från backen och möts av saxofonspelande gudfaderister och ett gäng förvirrade dinosaurier från TBI. CM  står alldeles stilla och tittar skeptiskt ner på players i sina kaninöron.

På lunchen leker LitheBlås mayhem i colloseum, de dansar lika gräsligt pinsamt som de spelar på diverse instrument, burkar och andra saker som låter. Extremt underhållande och utbytesstudenterna kan INTE tro sina egna öron, inte ögon heller för den delen. På rasten efter två timmar i börssalen får jag och Indira GRATIS burkar marabou choco latte, det lönar sig att vara student när företag vill testa sina nya produkter ;)

IKVÄLL är det München hoben och redan köar folk in på området, trots att de har biljetter. Kommer bli en lika grym fortsättning på denna dag känner jag :D Ikväll har vi Oktoberfest i augusti och imorgon är jag ledig, perfekt!

Skiathos del 2 - a trip around the island

Tänkte jag kunde visa lite fler bilder ifrån resan, denna gång från båtturen vi tog runt ön och stannade på stränder man bara kan ta sig till med båt. Vi stannade på en av de häftigaste stränder jag varit på, Lalaria, så sjukt vackert. Vi stannade även på en av stränderna där filmen Mamma Mia spelades in :) denna utflykt var verkligen en av höjdpunkterna!

Jag och min babe på Lalaria <3

Lalaria, sjukt mysig strand <3

Mamma mia stranden som bär upp till det lilla kapellet.

Fina Kastro!

Eftermiddagssnack på Tsougrias, världens godaste persika!

Time to go home after an awesome day! Utsikt över skopelos :)

och veckan drar igång med dunder och brak

Tisdag redan och man kan verkligen säga att terminen dragit igång på fullaste allvar. Min hjärna därimot är motvillig och kroppen vill inte sitta still, dags att tygla sig men krampaktigt håller jag fast i vartenda sommarstrå. Att sitta inne från 8-17 i skolan och sedan åka hem och fortsätta tills man är klar, fastän vädret tillåter shorts och linne.. INTE KUL! Tröstar mig med att det snart (nästan) är helg och att vi nästan hann klart med vår utvärdering av Nasdaq omx idag.

Dagens hiss: att Tova hade bakat morotskaka!
Dagens diss: att sitta inne när solen skiner!

Skiathos del 1

Nu har jag äntligen lyckats få över mina greklandbilder till datorn, så vad passar bättre en måndagsmorgon än att visa några av dem här på bloggen. Åhhh, det blev så otroligt många fina bilder! Men kan ju inte ladda upp alla, så ett axplock får det bli denna gång ifrån del ett av resan :) bästa resan någonsin <3

Utsikten ifrån favoritrestaurangen, otroligt god mat och finaste stämningen precis vid havet.

Om man tittade åt andra hållet hade man denna utsikt istället, så vackert!

Kärleken i Skiathos hamn <3

Världens mysigaste bar, på kvällarna tändes tusen ljus och de godaste drinkarna serverades i lyxiga glas.

Laxpasta på Scuna.

Mitt livs kärlek, på kvällsprommenad i kvällssolen (sjukt varmt) <3

Skiathos hamn på kvällen.

to me you are perfect

I love you dad <3

Ord kan inte ens beskriva hur mycket jag älskar dig

WELcome to partyjam!

På måndag då jävlar är det dags, längtar så jag SPRICKER! Så sjukt taggad, så sjukt jävla redo!!

KOLLA PÅ DENNA VIDEO SÅ JÄVLA SICK! GÅSHUD!

äntligen fredag

Äntligen är helgen här och första veckan av år tre på universitetet är över. Dagens seminare i corporate finance gick som en dans. Nu ska jag äta supergod tonfisksallad med majs och annat gott, sen ska jag lyxa med det som finns kvar av den marabou vit jag gjort pannacotta av till kvällens middagsmys!

Middagsmys hos mig ikväll! Grillad kyckling med pitabröd och till efterrätt vit choklad pannacotta med passionfruktssås made by me. Kommer bli alldeles fab! Längtar massor. Men fram tills dess ska jag städa och sätta mig för att framkalla lite förstoringar att ha på väggen i vår lägenhet. Ska försöka ladda upp lite bilder från Grekland också, det har jag glömt.

Såhär såg jag ut när jag cyklade till skolan imorse, osminkad och naturell. That´s me today!

Middagsmys en vanlig tisdag

I förrgår tog jag och Micael en lång cykeltur för att kolla på alla nya förvirrade nollan. Kan inte fatta att det är hela två år sedan jag själv flyttade till Linköping. Efteråt åkte vi ner till stan för att äta på en supermysig grekisk restaurang, det var alldeles ljummet ute och vi satt på uteserveringen. Såå god mat och så behövligt att bara få skämma bort min älskling mitt i veckan helt utan anledning. Det var han värd <3

Grekiska oxbiffar med kyftpotatis, friterad squash, aubergindipp med fetaost och tzatziki.

hello hurrcane we are breaking all illusions

Tillbaka i Linköping nu efter en lång och härlig sommar. Imorse var jag ute på en bitande kall morgonprommenad, börjar det verkligen redan bli höst? löven verkar i alla fall tro det och börjar få alla möjliga färger. Kan inte fatta att jag var i cirka 40 graders värme för bara en vecka sen, längtar tillbaka till grekland så det krampar i hela mig. Måste det verkligen bli höst redan? Mini renoveringen av vårt vardagsrum är nästan klart nu i alla fall, SÅ NÖJD! Det får det att kännas lite bättre :)

Igår var jag på universitetet då första kursen "corporate finance" drog igång med dunder och brak. Det var jag inte beredd på och allt kändes ytterst oklart. Men välkommen till år 3 right? det kommer bli kul dethär!

Nu ska jag duscha för att snart bege mig till Uni för plugg och senare föreläsning.
LET'S DO THIS!

Hemma från skiathos

Nu är jag och mitt hjärta hemma från våra 15 underbara dagar på Skiathos i grekland. Det har varit en helt underbar resa, den mest mysiga och bästa någonsin. Två veckor med bara avslappning, sol, bad, god mat, båtturer, skratt, mys och kritvita stränder! Ön var helt sagolikt fin och vattnet var så klart att det var helt sjukt. Längtar redan tillbaka!