images and words

Är det verkligen sant att musikutvecklingen gör musiken bättre och bättre? jag tror knappast det.

Ett av mina favorit album släpptes redan 1992, då var jag bara ett år och hade antagligen just lärt mig imse vimse spindel. Ni vet han som klättrar upp för trån'? Albument som släpptes vid samma tidpunkt heter "Images and words" och fick vara inspirationen till mitt bloggnamn. Gruppen heter Dream theater, och de är ett musikaliskt mästerverk. Enough said.

Så nej, musikutvecklingen gör inte musiken bättre. Man kan autotuna hur mycket man vill och fuska fram bra musik, men den blir aldrig intressant för mig. Riktiga musiker, det är vad jag uppskattar när det kommer till musik.

Spotifylänken till detta underbara album: Dream Theater – Images And Words




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0