besök och lagad cykel.

I söndags fick vi besök av Micaels föräldrar, det var supertrevligt! Fikade, blev bjudna på restaurang och shoppade på ikano. Att pappa björnfot dessutom lagade min cykel och mamma björnfot hade bakat drömmar förgyllde vardagen lite extra för ett socialt cyklande kakmonster som mig. heheh

Dock är det nu bekräftat, jag behöver en ny cykel. Efter en stulen, två punkterade däck och ett styre med utslitna kullager, vilket gör att det inte alltid går att svänga. Men det är sånt man får acceptera här i Linkan, man får inte ha sina saker ifred. Antingen blir cykeln snodd eller totalförstörd. Min nuvarande cykel har jag dock fått förklarat för mig att jag mer eller mindre förstört själv. Antagligen för att jag cyklat på den sen jag gick i femman. Förbannat bra kvalité.

Nu behöver jag åtminstonde inte BÄRA hem cykeln i två delar från campus när styret låser sig nästa gång. Då får den stå kvar, så att någon kan sno den och sen bli sur på mig. "Hur i helvete kan någon lämna en trasig cykel här, det kan väl inte vara för mycket begärt att den är hel när jag nu snott den?!", för vi vet allihoppa att det kommer hända förr eller senare ;)


mums...........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0