ICH BIN BÖSE, SEHR BÖSE

Sitter i skrivande stund och försöker ta mig igenom en tung facklitterär text på tyska, som vi fått i uppgift av vår kurshandledare. Ilska uppstår inom mig när jag inser att texten innehåller precis alla de missar vi blivit uppmanade att inte göra, så som:

1. Källa: Wikipedia.
2. En kilometer långa meningar, vilket gör hela texten obegriplig och osammanhängande.
3. Tusen kommatecken istället för punkt.
4. Avgränsning, hallå??
5. Särskrivningar

Jag undrar om det är okej att skriva på samma sätt när jag skriver min examination? Kanske borde jag ta detta som något positivt att jag faktiskt vet att det är fel, men ärligt talat vill jag bara ringa upp kursansvarige och fråga hur hen tänkt angående detta? Trodde nämligen att detta var ett av landets främsta inom just detta ämne, men tydligen inte. Fetminus i kursutvärderingen av denna kurs, tyvärr. Men, Men första "dåliga" kursen hittills på programmet, borde kanske inte klaga.

ICH BIN BÖSE, SEHR BÖSE

känner mig ungefär som dessa filurerna just nu. (källa: pinterest)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0