Framgångsrecept

Om det är något jag avskyr så är det saker som inte fungerar, vilket också har gjort mig väldigt envis. Har jag tagit mig an något så slutför jag det alltid. Även om det är att montera den omöjliga trappstegspallen från ikea, klara alla moment på bodyjam:en eller att klara av en kurs. Jag är för envis för att ge upp och det tycker jag är en bra egenskap hos mig. Har jag bestämt mig för att få vg på tentorna så blir det så också, det är ingen variabel som beror av slumpen, utan ENBART min insats. Det går inte att skylla på någon annan om tentan är svår, ALLT som man inte kan är svårt. Så enkelt är det bara.

Som min gamla simtränare sa till mig för längesen "försök tusen gånger, sen kan du säga till mig att du inte kan". Jag kunde. Jag gjorde det, inte på första, andra eller tredje försöket men tillslut satt den, killervändningen. Alla kan.

"just keep your eyes on the road, and nothing can go wrong" 
Keane – Better Than This

Enough said, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0