att kommunicera på tyska

VG i den sista kursen också, SCORE, stolt över mig själv (och alla andra också förstås som lyckades efter sina mått mätt, inte att missförstå ^^). Det går om man vill minsann, extra roligt känns det eftersom att kursen hölls på tyska.120hp/240hp är nu avtentade inom mitt program vilket alltså innebär att jag är 50% civilekonom. Känns inte alls fel!

Detta läsår har jag fått högsta betyg i alla kurser förutom en, alltså 55hp VG och 5hp G. 5poängskursen var en tyskakurs "kommunicera på tyska 3" och det var då jag verkligen bestämde mig för att lägga ner extra krut på tyskan. Jag känner att tyskan är så oerhört viktig för mig och min framtid. Ett extra språk öppnar så sjukt många dörrar både på ett social och arbetsrelaterat plan. Fatta vad häftigt att kunna bemästra tyskan och att vara trespråkig!

Det känns ändå väldigt komiskt på något sätt, jag minns hur jag och min kompis Linnea smidde planer på simträningarna och mellan vändningarna pratade om "det bästa sättet att förinta grammatikboken på" efter gymnasiet. Inte för att det gick dåligt eller så på gymnasiet hade MVG i steg 3 och VG i steg 4 i tyska, men det var inget favoritämne direkt.


Ett litet bevis på att man förändras på 4år ;) Då: aldrig mer tyska Nu: LET'S MOVE TO GERMANY!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0