vardagslyx!

Igårkväll gjorde jag godaste salladen till mig och min sambo. En sallad på sallad, tomat, gurka, mozzarella, skinka och avocado, så enkelt och så sjukt gott! Dessutom nyttigt, tyvärr så innehåller dock mozzarella laktos, vilket min mage inte gillar.. Men men vad ska man göra när den laktosfria är inte lika god?

En annan sak som jag provade häromkvällen var det omtalade "Kocosvattnet". Kokosvatten kommer från färska gröna kokosnötter och innehåller viktiga salter och mineraler som bidrar till att återställa vätskebalansen i kroppen bättre än vatten. Det är alltså inte samma sak som kokosmjölk. Enligt hälsokostbloggar ska drycken innehålla en perfekt balans av elektrolyter och kolhydrater som vi behöver för en snabb återhämntning. (för er som inte vet: Elektrolyter är mineraler som påverkar cellernas vätskebalans. De viktigaste elektrolyterna är kalium och natrium. Tillsammans reglerar de kroppens salt och vätskebalans). Drycken finns att köpa både smaksatt och helt naturell.

Jag känner mig dock lite skeptisk till detta påhitt. Det känns lite som gojibär "asnyttigt", men varför äta/dricka något som man inte tycker om, när man dessutom får i sig alla de ämnena under en vanlig dag om man äter en varierad kost.. Kokosvattnet som jag smakade hade en svag smak av "utspädd multivitaminjuice" från vilket juiceföretag som helst. Men för dig som endå vill testa (samt slösa bort 20 kronor för en förpackning) så kan man köpa Cocosvatten i flera vanliga mataffärer och hälsokostbutiker.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0