Egengjord Chunkey monkey

Okej, nu har jag ärligt talat kommit på det bästa som finns. Om du är som jag och älskar glass så kommer jag att kunna göra dig lycklig. Vad sägs om ett nyttigt recept på ben & jerrys chunkey monkey? testade detta nu i veckan när jag höll på att dö av sötsug. Det smakar seriöst nästan som mjukglass, men är full av bra saker!


Ingredienser till 2 port
3 bananer
lite lättmjölk
0,5 dl valnötter
70 % mörk choklad

Skiva bananerna och lägg dem utspridda på ett fat i frysen i cirka 2 timmar. Hacka Valnötter och den mörka chokladen. När bananerna är frusna ta ut dem och mixa dem tillsammans med en skvätt mjölk. Hur mycket mjölk beror på hur krämig eller klumpig man vil ha glassen. Häll sedan i valnötterna och chokladen och mixa en sista gång. Servera direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0