Presentationslördag

Denna lördag kommer att gå i pluggets tecken. Har redan skrivit stödord och övat några gånger på min presentation som jag ska hålla på tyska på måndag. Jag har verkligen förbättrat min tyska sedan gymnasiet och inte så konstigt är väl det, jag har ju snart läst hela 34hp (!!) av mina ekonomikurser på tyska! Det låter ju helt sjukt när man tänker på det, över en termin har jag alltså läst på tyska. Om jag hade frågat min gymnasielärare, hade hon antagligen inte trott mig.

På gymnasiet gillade jag verkligen inte tyska, men jag tror att det kan ha och göra med flera saker. Undervisningen var riktigt tråkig och inte alls anpassad till tvåtusentalet, läraren inte jätteinspirerande, lektionerna var på tok för långa (1h 20min! två gånger i veckan utan rast).. I det stora hela tror jag att det är svårt att undervisa tyska på en så låg nivå som på gymnasiet, där de flestas ordföråd enbart innehöll: Katze, Affe, Papierkorb och "entschuldigung das ich zu spät komme".

Nu därimot pratar jag nästan flytande tyska och slänger mig med alla möjliga olika fack-begrepp! Progress mina vänner!


Okej då, jag kan väl tänka mig att plugga här nästa läsår! Frankfurt school of finance and management!
(som för övrigt ska vara europas bästa ekonomiskola) längtar lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0