tankar om skolan

Idag tryter verkligen motivationen, jag har tenta på fredag och är inte alls taggad på tentaplugg idag :( Just nu har jag så svårt för att se hela bilden, jag har svårt att se att det faktiskt bara är mindre än 2 år kvar nu på min utbildning. Att jag snart kommer komma ut i arbetslivet och arbeta, upptäcka nya saker. Jag längtar efter att komma hem från jobbet, laga mat och sedan slänga mig i soffan utan att behöva tänka på att det bara är fyra dagar kvar till nästa tenta. Den ständiga pressen att det faktiskt alltid finns mer att lära sig. Nog vet jag att det kommer bli lite så ute i arbetslivet också, men nej, inte på riktigt samma sätt. Jag vill gå ut och sätta mig på balkongen med en kopp te och en bra bok.

Jag har hitthills klarat alla kurser och är riktigt nöjd över mina prestationer, men man måste få fundera och tvivla lite ibland. Man måste få känna att saker och ting är övermäktiga, att man inte riktigt orkar. Idag är en sån dag, och idag har jag inte tid för en sån dag. Då gäller det att bita ihop och köra i alla fall, fast man inte riktigt orkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0